הוסף לעגלה

איך עובד טוחן אשפה

טוחן אשפה הוא מכשיר נצרך לכל משפחה בישראל. מכשיר ש’מעלים’ את האשפה ושאריות המזון מהכיור ונותן חווית מטבח נקייה וסטרילית לבני הבית. אך חשוב שנלמד איך עובד טוחן אשפה כדי שנדע להתנהל עמו נכון.

איך עובד טוחן האשפה וממה צריך להיזהר

טוחן אשפה מורכב ממכל אטום בעל מנוע חשמלי ודסקית טחינה אחת או יותר. הוא מותקן מתחת לכיור ומתחבר בחלקו העליון לפתח ניקוז הכיור. בצד הטוחן מורכב צינור המזרים את הפסולת התכונה אל מערכת הביוב.

רק באמצעות מים זורמים שתזרימו לפני התחלת הטחינה הטוחן יצליח לדלל את הפסולת שמצטברת בתוכו ופעולת הטחינה תהיה יעילה. גם העומס שמופעל על המנוע ומנגנון הטחינה יהיה תקין וללא שומנים.

להקשיב להוראות

גם אם אתם מסוג האנשים שמעדיפים להתעלם מחוברות ההדרכה, בנוגע לטוחן האשפה כדאי לכם לחרוג מנוהל זה. המכשיר שלכם עלול להינזק לטווח הרחוק. כל טוחן אשפה עובד אחרת. יש טוחנים שלא יכולים לטחון עצמות או עלי פטרוזליה וסלרי. כדאי להתעדכן מראש לאילו סוגי מזון הוא מיועד ולעבוד רק על פי ההוראות.

איך מתקינים טוחן אשפה

כשרוצים לדבר על איך מתקינים טוחן אשפה צריכים להתייחס למספר נקודות חשובות.

סיפון מתאים- הסיפון הוא הצינור העבה שמחבר את הכיור שלכם לצנרת. כדי למנוע מצב שלאחר התקנת הסיפון, תצטרכו להחליף אותו, דאגו מראש לבחור בסיפון המתאים להתקנת טוחן אשפה. סיפון מסוג  S, שמכונה גם ‘סיפון אמריקאי’ הוא המעולה ביותר.

גודל הכיור- טוחני האשפה הומצאו באמריקה, שם פתחי הכיורים גדולים, ההמלצה היא לצלם את הפתח ולשאול את האינסטלטור אם הוא מתאים להתקנת הטוחן.

מקום מתאים- טוחן האשפה ממוקם מתחת לכיור ותופס נפח לא קטן. אם יש מגרות סביב הכיור, כנראה האינסטלטור יצטרך לחתוך מהם כדי לאפשר מקום לטוחן. אם אתם בונים מטבח חדש, כדאי שתתכננו מקום ייעודי לטוחן האשפה.

נקודת החשמל- כדאי לבנות מראש חיבור לחשמל כך שמתג ההפעלה של טוחן האשפה יהיה במקום נוח מעל הכיור. בנוגע לאיך מפרקים טוחן אשפה, כל אינסטלטור יכול בקלות לפרק את גוף המכונה ללא פגיעה בתשתית או בכיור. 

יש לכם שאלות נוספות על איך עובד טוחן אשפה? איך מתקינים טוחן אשפה או איך מפרקים טוחן אשפה? אצלנו בחנות האינסטלציה והכלים הסניטריים Tapdesign תוכלו לקבל את מירב הייעוץ. בנוסף תוכלו גם לפנות אלינו בטלפון 09-7670027 לכל שאלה.

no-lazy no-lazy

מוצרים שצפית בהם